Acum 30 de ani, în 30 aprilie 1991 a fost fabricat ultimul Trabant din fabrica de la Zwickau, Germania. Ultimul model produs era un Trabant 1.1 care avea același propulsor de la Volkswagen Polo. Trabant-ul rămâne simbolul Germaniei de Est atât din punct de vedere tehnic și politic-industrial cât și cultural. În ziua de azi fabrica de la Zwickau aparține celor de la Volkswagen unde acum se produc modelele electrice de prima generație.
Trabant-ul are o istorie de 34 de ani, primul model fiind produs în 3 noiembrie 1957, în total au fost construite aproximativ 3 milioane de Trabant-uri. Cum în 1957 a fost lansat pe lună satelitul rusesc Sputnik, nemții au ales numele de Trabant care înseamnă „satelit” sau „companion”. Îmi amintesc că în România era numit „mașina de carton” chiar dacă mașina era fabricată dintr-un plastic dur cunoscut sub numele de Duroplast, realizat din materiale reciclate, inclusiv fibre de bumbac presate, rășini sintetice și cârpe din Uniunea Sovietică.
Trabant 601 SÎn 1989, Trabant-ul devenise „Mașina anului” devenind faimos în lume după căderea Zidului Berlinului, unde mii de Trabant-uri s-au aliniat pentru a trece liber granița de la est la vest a Germaniei.
În România atât în perioada comunistă cât și după 1989, Trabant-ul rămânea cea mai bună opțiune deoarece era mică, consuma puțin carburant, avea 4 locuri și era ușor de reparat. La noi sunt aproximativ 10000 de Trabant-uri înmatriculate.
Trabant P50
Nessun commento:
Posta un commento